Platz Melanie    

Veröffentlichungen

Typ: Beitrag in einem Konferenz (Tagung, Kongress, Workshop, ...)-Bericht

Kurzzitierung
2020
Platz, M.:
Der aktuelle Stand des Projekts Prim-E-Proof - Lernumgebungen mit digitalen Medien zur Unterstützung von Argumentationsfähigkeiten in der Primarstufe. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2020), S. 1368 - 1368
Platz, M.:
Distractor Determination for Electronic Proofs in Teaching. - in: Konferenzbeiträge zum Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2016. (2020) In Press
Platz, M.; Schlicht, S.:
Enhancing Childrens’ Argumentation Skills in Primary Schools using Digital Learning Tools - Interpretative Analysis of a first draft Learning Environment. - in: ICTMT 14 Conference Proceedings. (2020), S. 101 - 108
Platz, M.; Rieger, M.; Rapp, J.; Risch, B.; Hartmann, M.; Riedler, B.:
Geolocated Learning Environments and Capcity Building for tailored support in the context of an Open Web Index. - in: Proceedings of the 2nd International Symposium on Open Search Technology. (2020) In Press
Platz, M.:
Können digitale Medien Kinder beim präformalen Beweisen in der Primarstufe unterstützen?. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2020), S. 1105 - 1108
Platz, M.:
Learning environments applying digital learning tools to support argumentation skills in primary school: first insights into the project. - in: Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. (2020), S. 2908 - 2915
 
2019
Platz, M.:
Das Wendeplättchen-Applet - Potenziale und Grenzen eines Einsatzes in Lernumgebungen für den Primarstufenbereich. - in: Digitalisierung fachbezogen gestalten. (2019), S. 121 - 132
 
2018
Platz, M.; Herselman, M.:
Developing an accreditation system to recognize competence in mathematics education students in Germany. - in: IST-Africa 2018 Conference Proceedings. (2018), S. 1 - 8
Platz, M.; Vogler, A.; Hoffart, E.:
Etablierung von Videovignettenstimulierten VideoClubs im Bereich der Mathematikdidaktik zur Erhöhung der Quote der männlichen Studierenden im Bereich des Lehramtes fur Grundschulen: Erste Einblicke. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2018), S. 1411 - 1414
Platz, M.:
Förderung von Argumentationskompetenzen in der Primarstufe mit Hilfe eines elektronischen Beweissystems: Ein erster Ansatz. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2018), S. 2097 - 2098
 
2017
Platz, M.; Herselman, M.; Botha, A.:
Conceptualising a German Mathematics Education Teacher Professional Development Course based on a South African Success Model. - in: ISTE Conference on Mathematics, Science and Technology Education Conference Proceedings. (2017), S. 47 - 54
Platz, M.; Krieger, M.; Niehaus, E.; Winter, K.:
Distraktorenermittlung für elektronische Beweise in der Lehre. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2017), S. 773 - 776
Platz, M.; Krieger, M.; Winter, K.; Niehaus, E.:
Electronic Proofs in Mathematics Education - A South African Teacher Professional Development (TPD) course informing the conceptualisation of an E-proof System Authoring Support Workshop. - in: IST-Africa 2017 Conference Proceedings. (2017), S. 1 - 8
Niehaus, E.; Platz, M.; Botha, A.; Herselman, M.:
Using Digital Badges in South Africa informing the validation of a multi-channel Open Badge system at a German University. - in: IST-Africa 2017 Conference Proceedings. (2017), S. 1 - 8
 
2016
van Biljon, J.; Platz, M.; Pottas, A.; Lehong, S.:
Content category selection towards a maturity matrix for ICT4D knowledge sharing platforms. - in: Conf-IRM 2016 Conference Proceedings. (2016), S. 1 - 13
Platz, M.; van Biljon, J.:
Development of a first version of a Maturity Matrix for ICT4D Knowledge Repositories. - in: (Kopie von) IST-Africa 2016 Conference Proceedings. (2016), S. 1 - 8
Platz, M.; Krieger, M.; Winter, K.; Niehaus, E.:
Electronic Proofs and Electronic Assessments in an Educational Context transferred to South African Conditions. - in: IST-Africa 2016 Conference Proceedings. (2016), S. 1 - 8
Niehaus, E.; Platz, M.; Krieger, M.; Winter, K.:
Elektronische Beweise in der Lehre. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2016), S. 699 - 702
Platz, M.; Niehaus, E.:
What can we derive from South Africa in the field of mobile learning?. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2016), S. 755 - 758
 
2015
Platz, M.; Krieger, M.; Winter, K.; Niehaus, E.; Dahn, I.:
Beweisen lernen durch Beweisen lehren? - Chancen und Grenzen dieses Konzeptes. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2015), S. 708 - 711
Platz, M.; van Biljon, J.:
Design of an Open ICT4D Knowledge Repository. - in: IST-Africa 2015 Conference Proceedings. (2015), S. 1 - 8
Namuye, S.; Platz, M.; Okanda, P.; Mutanu, L.:
Leveraging Health through Early Warning Systems Using Mobile and Service Oriented Technology. - in: IST-Africa 2015 Conference Proceedings. (2015), S. 1 - 8
Platz, M.; Niehaus, E.:
To “E” or not to “E”? That is the Question. Chancen Grenzen eines E-Proof-Systems zur Förderung von Beweiskompetenzen. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2015), S. 704 - 707
 
2014
Rapp, J.; Größler, M.; Platz, M.; Niehaus, E.:
Development of a Mathematical Model to Estimate Negative Impacts on Human Health with the Help of Risk Maps and Fuzzy Membership Functions. - in: IST-Africa 2014 Conference Proceedings. (2014), S. 1 - 8
Platz, M.; Niehaus, E.; Dahn, I.; Dreyer, U.:
IMathAS & automated Assessment of mathematical Proof. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2014), S. 915 - 919
Platz, M.; Rapp, J.; Größler, M.; Niehaus, E.:
Linking Risk and Resource Mapping for the Determination of Favorable Locations of Wells in GIS. - in: IST-Africa 2014 Conference Proceedings. (2014), S. 1 - 8
Platz, M.; Niehaus, E.:
Maßtheorie mit mathematisch begabten Schülerinnen und Schülern - Chancen und Grenzen. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2014), S. 907 - 910
Rapp, J.; Platz, M.; Größler, M.; Niehaus, E.:
Möglichkeiten zur Visualisierung von Risikofunktionen im Dreidimensionalen. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2014), S. 939 - 942
Größler, M.; Platz, M.; Rapp, J.; Buchheit, S.; Niehaus, E.:
Opportunities and constraints of presentation international virtual GDM-conference presentations. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2014), S. 459 - 462
Platz, M.; Niehaus, E.:
Wie kann man mit Fuzzy Logik maßgeschneidert Informationen ausliefern?. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2014), S. 911 - 914
 
2013
Platz, M.; Rapp, J.; Größler, M.; Niehaus, E.:
Adaptive GUIs Tailored to Different User Groups for Public Health Service Delivery via Fuzzy Logic Membership Functions. - in: IST-Africa 2013 Conference Proceedings. (2013), S. 1 - 8
Platz, M.; Niehaus, E.:
Augmented Reality und räumliche Entscheidungsunterstützung mit dem Smartphone. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2013), S. 757 - 760
Größler, M.; Platz, M.; Rapp, J.; Niehaus, E.:
Description of Availability of Medical Care with Fuzzy Logic for Logistic Optimization of Medical Resources. - in: IST-Africa 2013 Conference Proceedings. (2013), S. 1 - 8
Platz, M.; Größler, M.; Rapp, J.; Niehaus, E.:
QR-Codes und Augmented Reality - Digitale Kontextinformationen für unsichtbare Prozesse im Bereich Wasser und Bildung. - in: Erweiterte Zusammenfassungen der Jahrestagung der DGL 2012 (Koblenz). (2013), S. 448 - 452
 
2012
Platz, M.; Niehaus, E.:
Test-Umgebung für räumliche Entscheidungsunterstützung zur späteren Verwendung in Augmented Reality für mobile Endgeräte. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2012), S. 661 - 664
 
2011
Platz, M.; Niehaus, E.:
Problemlösen von Schülerinnen und Schülern mit besonderen mathematischen Begabungen. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2011), S. 635 - 638
 
2010
Herselman, M.; Niehaus, E.; D’Souza-Niehaus, P. .; Ruxwana, N.; Heyne, N.; Platz, M.; Wagner, R.:
GIS Tailored questionnaires for assisting health care management in distributing resources. - in: Proceedings of the IASTED African Conference. (2010), S. 195 - 202
Platz, M.; Niehaus, E.:
Kooperatives Problemlösen von SchülerInnen mit besonderen mathematischen Begabungen und Lehramtsstudierenden. - in: Beiträge zum Mathematikunterricht. (2010), S. 673 - 676