Loading
621.8EN05 19W 8UE FB Optimism, Positive Psychology and Time and Stress management for English teachers   Hilfe Logo

LV - Detailansicht

LV-Typ: Fortbildung

Wichtigste Meldungen anzeigenMeldungsfenster schließen
Allgemeine Angaben
Optimism, Positive Psychology and Time and Stress management for English teachers 
621.8EN05
Fortbildungslehrveranstaltung
8
Wintersemester 2019
Fortbildung Institut für Sekundarstufe Allgemeinbildung
(Kontakt)
Details
Zuordnungen: 15 
Angaben zur Abhaltung
Emotional Intelligence is a learnable skill to help individuals deal with the continually changing personal environment we all live in. The skill areas include: Self-awareness, Control of Emotions, Self-Motivation, Empathy and Inter-personal Relationships. When people achieve increased proficiency in these areas of their lives, they are also more successful. This session deals with concrete ways to improve each of these areas with the purpose of helping participants reach their full potential and become happier as well as more successful in their work and personal lives. Motivation, assertiveness and body language are key elements of EQ and will be dealt with more extensively. Teachers are in a position not only to use these skills better in the classroom, but to make sure that their students become more aware of their own skills in these areas as well. Therefore a language teacher who has improved emotional intelligence can also help others achieve a higher EQ.
Time and stress management work hand-in-hand with EQ and help to improve the quality of our lives through recognition of changes we can make in our lifestyles. Focus in this afternoon session is on actually implementing these changes. The workshop will explore with the participants ways to improve their time management skills, which in turn is just one way to cope with stress. An example of time management skills that relate to stress management involves looking at the energy cycle of a person’s day, but also the yearly energy cycle of the working environment. Learning to say “no” when appropriate, a part of assertiveness training, can also be helpful in time management activities. There are many other ways to cope with the stress we all feel in our fast-paced and change-filled world. More attention will be given to the individual participant’s efforts to find the right coping mechanisms.
keine
Zielgruppe, AHS, BHS, NMS

Participants are aware of their own time and stress issues and know ways to help their students deal with these issues in their English classes.
Englisch
621.8EN05 Optimism, Positive Psychology and Time and Stress management for English teachers (8UE FB, WS 2019/20)
Gruppe
Tag Datum von bis Ort Ereignis Termintyp Anmerkung
 
AHS
Di
12.11.201909:0017:30O0249, Ortweinplatz 1 (O0249)Abhaltungfix
BHS
Di
12.11.201909:0017:30O0249, Ortweinplatz 1 (O0249)Abhaltungfix
NMS
Di
12.11.201909:0017:30O0249, Ortweinplatz 1 (O0249)Abhaltungfix
Für die Anmeldung zur Teilnahme müssen Sie sich in PHSt-Online als Studierende/r identifizieren.
Anmerkung: Bei dieser Lehrveranstaltung wird seitens der PH keine Verpflegung zur Verfügung gestellt. APS/Landeslehr/innen: Reiserechnungen werden von der Seminarleitung über die PH (APS) beim Landesschulrat eingereicht. AHS/BHS:Reiserechnungen werden von der Lehrperson direkt nach persönlicher Absprache mit der Schulleitung an der Schule eingereicht.
Angaben zur Prüfung
siehe Stellung im Studienplan
Details
immanenter Prüfungscharakter
Zusatzinformationen
Mit der Genehmigung und einem Fixplatz haben Sie einen Dienstauftrag für diese Veranstaltung. Bei Verhinderung ist deshalb ein Mail in cc an Ihre Direktion und an sekundar@phst.at nötig. Wir ersuchen um eine zeitgerechte Verständigung, damit Kolleginnen und Kollegen von der Warteliste nachrücken können.

NACHMELDUNG bzw. ABMELDUNG: sekundar@phst.at

Kontakt: martina.preisegger@phst.at