Zentrum für Forschungssupport     Logo

Leistung

Leistungstyp Forschungsprojekt (+)
 
Titel Digitalisation and inclusive education (DigIn)
 
Untertitel Leaving no one behind in the digital era
 
Beschreibung To prevent the spreading of COVID-19 pandemic, most governments across the world have taken measures to close schools, resulting in distance learning. During this time, it has become clear that different school realties can impact students’ education and widen existing differences between students even more, which has brought issues of educational justice and equal opportunity to the fore. While many schools have risen to the challenge and developed effective distance learning forms, others have fallen behind, leaving some learners without access to quality education. Studies have shown that the COVID-19 crisis has exacerbated the exclusion of students with disabilities from education, showing they are least likely to benefit from distance learning. Teachers had to adapt to new pedagogical concepts and modes of delivery of teaching for which they either have not been trained in or did not have sufficient guidance or resources on how to include students with disabilities in distance learning. Responding to this problem, the project “Digitalisation and inclusive education: Leaving no one behind in the digital era” (DigIn), will increase the participation of students with various disabilities in digital education by strengthening the profiles of teachers. The goal is to empower and professionalise teachers from various age groups and different school types not only in the field of digital education but also in inclusive education.
 
Schlagwörter Covid-19, Digital education, Inclusive education, students with disabilities
 
 
Projektleitung intern
  • Besic, Edvina; HS-Prof. Mag. PhD. / 6200 Institut für Sekundarstufe Allgemeinbildung

  •  
    Projektleitung gesamt
  • Besic, Edvina; HS-Prof. Mag. MSc PhD. / 6200 Institut für Sekundarstufe Allgemeinbildung

  •  
    Interne Projektmitarbeiter/innen
  • Aureli, Silvana; Dipl.-Päd. BEd Prof. / 6800 Institut für digitale Medienbildung
  • Holzinger, Andrea; ILn Mag. Dr. Prof. / 6100 Institut für Elementar- und Primarpädagogik
  • Kopp-Sixt, Silvia; MA BEd Prof. / 6100 Institut für Elementar- und Primarpädagogik
  • Levc, Barbara; Mag. Prof. / 6100 Institut für Elementar- und Primarpädagogik
  • Todorova, Katerina; MSc / 6100 Institut für Elementar- und Primarpädagogik

  •  
    Externe Projektmitarbeiter/innen
  • Bellacicco, Rosa / Freie Universität Bozen, Fakultät für Bildungswissenschaften
  • Demo, Heidrun / Freie Universität Bozen, Fakultät für Bildungswissenschaften
  • Ianes, Dario / Freie Universität Bozen, Fakultät für Bildungswissenschaften
  • Izetbegović, Anka / Udruženje DUGA
  • Kalcher, Martina; Bakk.phil. Prof. MSc Mag. Dr. / Kirchliche Pädagogische Hochschule der Diözese Graz-Seckau
  • Labudovikj, Rosita Petrinska / Association for Promotion of Education, Culture, and Sport, EDUCATION FOR ALL Skopje (NMK)
  • Timchevska, Milica / OOU Hristijan Karposh
  • Wohlhart, David; Prof. BEd / Kirchliche Pädagogische Hochschule der Diözese Graz-Seckau

  •  
    Beteiligte Organisationeinheiten der PHSt
  • 6100 Institut für Elementar- und Primarpädagogik
  • 6200 Institut für Sekundarstufe Allgemeinbildung
  • 6800 Institut für Digitale Medienbildung

  •  
    Forschungsschwerpunkt Professionalität und Schule
     
     
    Status laufend
     
    Geldgeber
  • OeAD - Österreichische Austauschdienst

  •  
     
     
     
    Laufzeit von 01.06.2021 bis 31.05.2023
     
    Sachgebiete
  • 5803 Bildungsforschung
  • 5822 Medienpädagogik
  • 5824 Sonder- und Heilpädagogik

  •  
    Zugangsfreigabe Diese Seite ist im Web frei zugänglich
     
    verknüpfte Leistungen keine