Pädagogische Hochschule Wien     Logo

Leistung

Leistungstyp Forschungsprojekt (+)
 
Titel Erasmus+ SlideSHOW - Showcasing Self-regulated Learning Implemented through Data-driven Education
 
Untertitel VRIJE UNIVERSITEIT BRUSSEL, Belgien • OULUN YLIOPISTO, Finnland Key Action 2; Projektpartner: HET GEMEENSCHAPSONDERWIJS, Belgien DOUKA EKPAIDEFTIRIA AE - PALLADION LYKEION EKFPAIDEUTHRIA, Griechenland VERIJE UNIVERSITEIT BRUSSEL, Belgien PÄDAGOGISCHE HOCHSCHULE WIEN, Austria
 
Beschreibung Einführung in das selbstregulierten Lernens in der Primar- und Sekundarstufe. Unterstützt durch: Sensibilisierung der Lehrer, Lehrerausbilder, politischen Entscheidungsträger und Forscher für die Bedeutung der Rückflussverringerung für die Grund- und Sekundarschulbildung. Aufbau eines europaweiten Multi-Stakeholder-SRL-Netzwerks. Entwicklung forschungsbasierter hochwertiger Instrumente zur Unterstützung der Einführung von SRL in der Unterrichtspraxis (z.B. SRL Assessment Toolkit und Lehrprofil). Entwicklung von Good Practices für die Umsetzung von SRLs. Aufbau der Kompetenzen von Lehrern und Lehrerausbildern zur Förderung der SRL und zur Nutzung der Lernanalyse für den SRL-Unterricht. Verbesserung der SRL-Fähigkeiten der Schüler.
 
Beschreibung Englisch The SLIDEshow Project aims to strengthen the profile of the teaching profession enabling teachers to better adopt innovative practices, in this particular case the adoption of Self-Regulated Learning (SRL). In addition to offering personalised training to primary school and lower secondary school teachers, the project will equally enhance the professional competencies of teacher educators in order to help them better support, monitor, and personalise the professional development of teachers. The project aims to design intellectual outputs that can be used on the continuum from Initial Teacher Education (ITE) and induction to Continuing Professional Development (CPD) and lifelong learning. The project will for example offer support to teachers who wish to engage in self-study as part of their CPD and lifelong learning. By using mobile technologies for teacher professional development, the project brings training much closer to the authentic settings of teachers: their classroom and school. The project, therefore, contributes to teachers’ workplace learning. Finally, the project focuses on the introduction of SRL into education by up-skilling teachers in their application of SRL. Furthermore, the project will enhance the SRL skills of teachers and teacher educators. Self-regulation skills are seen as leverage for strengthening leadership at all levels in education.
 
URL https://www.slideshowproject.eu/
 
Schlagwörter innovation, self-regulated learning, selbstreguliertes Lernen
 
 
Projektleitung gesamt
  • Lombaerts, Koen; Prof. Dr.

  •  
    Projektleitung intern
  • Greller, Wolfgang; Hochschulprofessor Mag. Dr. Univ.-Doz.

  •  
    Kooperationspartner
  • Ort wird noch bekannt gegeben

  •  
     
    Status laufend
     
    Geldgeber
  • Ort wird noch bekannt gegeben

  •  
     
     
     
    Laufzeit von 01.11.2017 bis 31.08.2020
     
    Sachgebiete
  • 5807 Didaktik
  • 5838 E-Learning, Telelearning
  • 5808 Hochschuldidaktik

  •  
    Zugangsfreigabe Diese Seite ist im Web frei zugänglich
     
    verknüpfte Leistungen keine