Loading
FFD20WL070 20W 4UE FB To read or not to read? [Re-introducing literature in the English classroom] (auch Induktion) Distance Learning   Hilfe Logo

LV - Detailansicht

LV-Typ: Fortbildung

Wichtigste Meldungen anzeigenMeldungsfenster schließen
Allgemeine Angaben
To read or not to read? [Re-introducing literature in the English classroom] (auch Induktion) Distance Learning 
FFD20WL070
Fortbildungsveranstaltung
4
Wintersemester 2020
Fortbildung
(Kontakt)
Details
Zuordnungen: 17 
Angaben zur Abhaltung
This seminar is dedicated to the use of literature in the English classroom to re-establish this aspect in our everyday English teaching routines. Based on the 2018 CEFR supplements we will first look at curriculum obligations, analyse our literature teaching routines, look at the usefulness and quality of some common school book ideas and exchange personal experience. Secondly, the ABC (Analysis—Book Response—Creative) Approach will be introduced to foster reading, inspire creativity and spark discussions to enhance communication skills.

Index: Englisch, English, english, englisch, fiction, narration, narratives, story, stories, CEFR supplement, Europäischer Referenzrahmen, Unterstufe, Oberstufe, Induktionsphase, Literatur im Englischunterricht, Huber, AHS, BMHS, NMS
-
-
Englisch
FFD20WL070 To read or not to read? [Re-introducing literature in the English classroom] (auch Induktion) Distance Learning (4UE FB, WS 2020/21)
Gruppe
Tag Datum von bis Ort Ereignis Termintyp Anmerkung ZT
 
AHS/APS
Mo
18.01.202114:0017:30E-LearningAbhaltungfixJa
BMHS/BS
Mo
18.01.202114:0017:30E-LearningAbhaltungfixJa
Induktion (Anmeldung nur für Junglehrer/-innen in der Induktionsphase möglich!)
Mo
18.01.202114:0017:30E-LearningAbhaltungfix
Für die Anmeldung zur Teilnahme müssen Sie sich in PH-Online als Studierende*r identifizieren.
Angaben zur Prüfung
siehe Stellung im Studienplan
Details
Details
immanenter Prüfungscharakter
Zusatzinformationen