Kramer Martin    

Veröffentlichungen

Typ: Vortrag oder Präsentation

Kurzzitierung
2016
Beer, G.; Bertsch, C.; Brewster, E.; Haberfellner, C.; Hauer, B.; Keplinger, G. I.; Kramer, M.; Oyrer, S.; Reitinger, J.:
Theory of Inquiry Learning Arrangements. Buchpräsentation. - in: LateSummerSchool des BZBF (Österreichisches Bundeszentrum für Professionalisierung in der Bildungsforschung. Schladming am: 21.09.2016
Hauer, B.; Kramer, M.; Musil, K.; Reitinger, J.; Seyfried, C.:
Evaluierung ganztägiger Schulformen in Oberösterreich. - in: Round-Table der Direktion Bildung und Gesellschaft des Amtes der Oö. Landesregierung. Amt der Oö. Landesregierung Linz am: 28.01.2016
Kramer, M.:
Promoting teacher’s agency through reflective practice: Reflections on models for the emergence of collective and transformative agency. - in: Symposium: Reflective mind: Orientation towards one’s own tools of action. Tartu am: 28.08.2016
Kramer, M.:
»We don't see things as they are, …«: Challenging teachers' individual and collective worldviews. - in: Symposium: Transformative change for conceptual change in educational settings. University of Helsinki am: 04.07.2016
 
2014
Kramer, M.:
Educational research as intervention in the researched – and the research – activities. - in: FiDPEL/KASVA annual seminar . Helsinki am: 20.03.2014
Kramer, M.:
Schulentwicklung im Spannungsfeld unterschiedlicher Bedürfnisse. - in: Studientag "PH forscht". am: 30.09.2014
 
2013
Kramer, M.:
Methods of data analysis. - in: FiDPEL/KASVA annual seminar . Helsinki am: 14.05.2013
Kramer, M.:
Teachers' needs in the process of school reform. - in: ISCAR Summer University. Moscow State University of Psychology and Education (MSUPE) am: 01.07.2013
Kramer, M.:
Needs and Activity - on the concept of needs in Self-Determination Theory and Activity Theory . - in: 15th Biennial EARLI Conference. München am: 27.08.2013